Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Lucie Horsch - Baroque Journey - CD
In haar zoektocht naar 'de blokfluit op z'n breedst' neemt Lucie Horsch haar luisteraars mee op een Grand Tour, een rondreis door het muzikale landschap van Europa ten tijde van de barok. In die periode zijn namelijk de meest virtuoze composities voor blokfluit geschreven . Erna is het instrument eeuwenlang in de vergetelheid geraakt; in de klassieke en romantische tijd speelde het geen noemenswaardige rol. Pas sinds de jaren zestig van de vorige eeuw wordt de blokfluit weer serieus genomen onder musici en componisten. 'Er is in de blokfluitwereld nog geen gevestigde orde zoals bijvoorbeeld in de vioolwereld, met legendes zoals Yehudi Menuhin,' vertelt Horsch. Dat geeft haar de vrijheid om haar instrument met een hoorbare lichtheid en onbevangenheid te bespelen.
Release Datum | 1 mrt. 2019 |
---|---|
EAN | 0028948347223 |
Gegevensdrager | CD |
Artiesten | Lucie Horsch |
Genre | Klassiek |
Lavolette (Original Version)
The Arrival of the Queen of Sheba (Act 3)
1. Allegro (Oboe Concerto in D Minor, BWV 1059R)
2. Adagio (Oboe Concerto in D Minor, BWV 1059R)
3. Presto (Oboe Concerto in D Minor, BWV 1059R)
39. "Erbarme dich" (Zweiter Teil)
7. Badinerie (Original Version)
Sonata seconda (Sonate concertate in stil moderno à 2 e 3 voci, Libro primo)
1. Allegro (Concerto in F for descant recorder and strings)
2. Siciliano (Concerto in F for descant recorder and strings)
3. Allegro assai (Concerto in F for descant recorder and strings)
Arr. Horsch (Original Version)
Le rossignol-en-amour (14e ordre)
1. Gaiement (Original Version)
2. Lentement (Original Version)
3. Légèrement (Original Version)
Divisions on a Ground
"When I am laid in earth" - "With drooping wings" (Act 3)
Engels nachtegaeltje (Original Version)
In haar zoektocht naar 'de blokfluit op z'n breedst' neemt Lucie Horsch haar luisteraars mee op een Grand Tour, een rondreis door het muzikale landschap van Europa ten tijde van de barok. In die periode zijn namelijk de meest virtuoze composities voor blokfluit geschreven . Erna is het instrument eeuwenlang in de vergetelheid geraakt; in de klassieke en romantische tijd speelde het geen noemenswaardige rol. Pas sinds de jaren zestig van de vorige eeuw wordt de blokfluit weer serieus genomen onder musici en componisten. 'Er is in de blokfluitwereld nog geen gevestigde orde zoals bijvoorbeeld in de vioolwereld, met legendes zoals Yehudi Menuhin,' vertelt Horsch. Dat geeft haar de vrijheid om haar instrument met een hoorbare lichtheid en onbevangenheid te bespelen.